|
eTwinning
Projekt pt. „Zielona pracownia w Szkole Podstawowej im. Igora Sikiryckiego w Woli Zaradzyńskiej” jest współfinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi z dziedziny edukacja ekologiczna pn. „MOJA WYMARZONA EKOPRACOWNIA”.
Wartość ogólna zadania wynosi 43.641,20 zł
Dofinansowanie w formie dotacji z WFOŚiGW w Łodzi wynosi 36.941,20 zł co stanowi prawie 85% kosztów ogólnych.
Opis zakresu projektu: Celem projektu jest remont i odnowienie pomieszczenia ekopracowni i wyposażenie pracowni w nowe meble, pomoce dydaktyczne oraz sprzęt audio video, komputerowy, fotograficzny. „Nasza zielona pracownia” będzie wykorzystywana na potrzeby innych przedmiotów ze względu na braki lokalowe. Jednym z argumentów przemawiającym za takim wykorzystaniem pracowni jest nauczyciel uczący wielu przedmiotów. W sali będą odbywały się w tygodniu następujące zajęcia: - 1 godz. koła ekologicznego, - 9 godz. przyrody, - 12 godz. zajęć komputerowych i informatyki ( zmiennie w zależności od liczebności klas- podział na grupy), - 3 godziny zajęć technicznych - 1 godz. koła redakcyjno- informatycznego, W trakcie tygodnia w sali odbędzie się 26 godz. lekcyjnych. Wg obliczeń w roku 2014 odbywać się będzie około 700 godzin zajęć lekcyjnych.
Ponad to w ramach projektu przygotowano program edukacyjny, który jest propozycją sposobu realizacji edukacji ekologicznej w warunkach funkcjonowania i na potrzeby Szkoły Podstawowej im. Igora Sikiryckiego w Woli Zaradzyńskiej. Przeznaczony jest do realizacji na zajęciach pozalekcyjnych dla klas czwartych, piątych i szóstych. Będzie realizowany w postaci rocznego 36 - godzinnego modułu, w którym zarządzanie czasem pozostaje w gestii nauczyciela. Główną ideą programu jest rozbudzanie ekologicznych zainteresowań uczniów, rozwijanie świadomości ekologicznej, rozumienie relacji człowieka z przyrodą, pogłębianie wiedzy na temat świata roślin i zwierząt oraz problemów ochrony przyrody przed dewastacją. Program będzie realizowany w wymiarze 1 godzina tygodniowo, a w razie potrzeby 2 godzin. Tematy i sposób ich realizacji przygotowane są w taki sposób aby angażowały nie tylko uczniów ale także ich rówieśników, rodziców, którzy w obecnych czasach mają być współtwórcami procesu edukacyjnego. Ten program to nie tylko sposób na zdrowe środowisko ale również na zintegrowanie życia rodzinnego, atrakcyjnego spędzania czasu wolnego, także poczucia własnej wartości i własnych możliwości. W trakcie realizacji programu okaże się, że dzieci na równi z dorosłymi dbają o środowisko, a przez swoją działalność wpływają na świadomość rówieśników, rodziców. Założenia programowe dotyczą: poszerzenia wiedzy ekologicznej wykraczającej poza podstawę programową i wykreowanie prawidłowych postaw ekologicznych wśród uczniów. Cele ogólne programu to poznanie najbliższego środowiska poprzez bezpośredni kontakt z przyrodą, odwołanie się do lokalnych problemów środowiskowych. Cele szczegółowe programu: · dostrzeganie i wartościowanie zmian zachodzących w środowisku, · podejmowanie działań na rzecz poprawy stanu środowiska, propagowanie ich i zachęcanie innych do współpracy, · podchodzenie w sposób racjonalny do przyrody, · zachowywanie się zgodnie z zasadami kultury obcowania z przyrodą, wykazywanie wrażliwość na jej piękno, · zdobycie podstawowej wiedzę o ochronie i kształtowaniu środowiska. |
|
|